سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو

هزینه گوگل ادز چقدر است؟

    نظر

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

این سؤالی است که اکثر مشتریان از ما می پرسند و احتمالاً مهم ترین سؤال شما است. شما کاملاً حق دارید که بدانید سرمایه شما چگونه خرج می شود و در نهایت چقدر به نفع شماست. به خصوص در بازار ایران این روزها که باید مراقب خرج کردن باشیم. خوشبختانه گوگل ادز سیستم مدیریت هزینه بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید کنترل کاملی بر هزینه های خود داشته باشید. همانطور که قبلاً گفتم مدیریت هزینه در گوگل ادز موضوع بسیار حساسی است و کوچکترین اشتباهی در آن می تواند فاجعه بار باشد. به خصوص اگر تجربه زیادی در این روش تبلیغاتی ندارید و بودجه شما محدود است. بنابراین توصیه می کنم اگر می خواهید کمپین خود را خودتان مدیریت کنید، قبل از هر چیز باید سیستم گوگل ادز را به خوبی بشناسید. در غیر این صورت مدیریت را به یک آژانس حرفه ای و با تجربه بسپارید. در این قسمت از مجموعه به بررسی مهم ترین مسائل مربوط به هزینه گوگل ادز می پردازیم.

 

چگونه حساب Google Ads خود را شارژ کنیم؟

قبل از راه اندازی کمپین باید حساب خود را شارژ کنید. البته باید توجه داشته باشید که از داخل ایران نمی توانید مستقیما به گوگل پرداخت کنید. اما جای نگرانی نیست. زیرا هنوز می توانید در گوگل ادز تبلیغ کنید. به طور کلی دو روش برای پرداخت گوگل ادز داریم که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

 

پرداخت با استفاده از حساب شخصی در خارج از کشور

شارژ مجدد گوگل ادز با حساب شخصی اگر می خواهید خودتان حساب گوگل ادز خود را شارژ کنید، به یک حساب بانکی معتبر در یکی از بانک های خارجی نیاز دارید (داشتن حساب بانکی در خارج از کشور نیز شرایط و دردسرهای خاص خود را دارد). البته ما این روش را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، زیرا گوگل روی پرداخت ها بسیار حساس است و اگر مشکوک شود که در ایران زندگی می کنید، حساب شما را مسدود می کند. من حساب های زیادی را دیده ام که به دلیل مشکلات پرداخت توسط Google Ads مسدود شده اند.

خبر بد این است که Google هیچ بازپرداختی به شما نمی دهد، مهم نیست چقدر از حساب خود شارژ می کنید.

پرداخت توسط آژانس های تبلیغاتی

شرکت های زیادی در ایران هستند که می توانند پرداخت را برای شما انجام دهند. مثلاً در امارات یک شرکت ثبت می کنیم و از طریق آن به مشتریان پرداخت می کنیم.

در واقع ما معادل مبلغی را که مشتری به ارز درهم امارات به ما می پردازد در حساب خود دریافت می کنیم. البته هزینه هایی مانند حواله، مدیریت حساب و راه اندازی حساب نیز شامل می شود. به همین دلیل هزینه ای که پرداخت می کنید با نرخ روزانه متفاوت خواهد بود.

مهمترین مزیت استفاده از آژانس تبلیغاتی واسطه این است که خیالتان از پرداخت راحت است و مشکلی از این نظر برای حسابتان پیش نخواهد آمد.

شارژ اکانت گوگل ادسیرا این شرکت ها توسط گوگل معتبر بوده و شرکای آن محسوب می شوند. در نتیجه گوگل حساسیت کمتری دارد. البته، با وجود اینکه ما شریک Google هستیم، همچنان مراقب هستیم که مشکلی برای مشتریان خود ایجاد نکنیم.باز هم یادآور می شوم که گوگل ادز روی بحث پرداخت ها بسیار حساس است و کوچکترین شکی برای بستن حساب شما کافی است و هیچ تعهدی برای پس دادن وجه نخواهد داشت.

حال سوال این است که چقدر؟ برای هر کلیک چقدر باید هزینه کنیم؟ آیا قیمت هر کلمه متفاوت است یا قیمت همه آنها یکسان است؟ چه کسی این قیمت را تعیین می کند؟ در این بخش به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم.

البته در اینجا از شما می خواهم که مقاله «چگونگی کارکرد تبلیغات گوگل» را مطالعه کنید. در این مقاله نحوه تعیین قیمت کلمات را به طور کامل توضیح داده ایم. اگر حال خوبی ندارید در ادامه این مطلب به طور خلاصه به شما می گوییم :)

اولین چیزی که باید بدانید این است که هر کلمه کلیدی قیمت خاص خود را دارد و ممکن است با قیمت کلمات دیگر متفاوت باشد. چرا؟ زیرا این شما هستید که قیمت هر کلمه را تعیین می کنید. این بدان معناست که شما و رقبایتان، البته، به گوگل بگویید که برای هر کلیک روی هر کلمه کلیدی چقدر حاضرید هزینه کنید.

بنابراین گوگل به تنهایی هیچ کلمه ای را قیمت گذاری نمی کند. بلکه شما و رقبایتان بازار خود را ایجاد می کنید و نرخ کلمه را تعیین می کنید. اکنون، از آنجایی که هر تبلیغ کننده می تواند برای هر کلمه کلیدی قیمت متفاوتی ارائه دهد، قیمت هر کلمه کلیدی نیز می تواند متفاوت باشد.

مثلاً اگر شخصی بخواهد روی کلمه «تور استانبول» تبلیغ کند، قیمت خود را به گوگل ارائه می دهد. در همان زمان، سایر رقبا قیمت های خود را ارائه کرده اند. فرض کنید یک نفر به ازای هر کلیک 1 درهم، یکی 2 درهم و دیگری 3 درهم به گوگل می پردازد.

یعنی مردم این بازار حاضرند به طور متوسط ??برای هر کلیک 2 درهم برای کلمه «استانبول گردی» هزینه کنند. در واقع این شما و رقبایتان هستید که بازار رقابتی خود را ایجاد می کنید. حالا ممکن است قیمت کلمات در یک بازار بسته به پیشنهادات شما و رقبا 0.04 یا 0.5 درهم باشد یا هر کلیک تا 10 درهم افزایش یابد!

منبع