سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

    نظر

تبلیغات گوگل

گوگل در سال 2018 تمامی موقعیت های تبلیغاتی خود را در زیر دامنه گوگل ادز جمع آوری کرده است و کاربران از سراسر دنیا می توانند وارد این سایت شده و از خدمات تبلیغات گوگل استفاده کنند. یکی از بخش های تبلیغات گوگل ادز است که به معنای قرار دادن لینک های تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است.

 

سرویس گوگل ادز مخصوص افرادی است که وب سایت دارند، یعنی در واقع فقط کسانی می توانند در قسمت موتورهای جستجوگر گوگل ادز را تبلیغ کنند که وب سایت داشته باشند و می توانند رتبه بالاتری داشته باشند.

 

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند

گوگل ادز به معنای تبلیغات کلمه ای است که وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنید 10 نتیجه اول گوگل وب سایت هایی هستند که آنها را بر اساس نکات فنی و به اصطلاح ربات گوگل ارگانیک نمایش می دهند اما با کمک گوگل ادز می توانید سفارش دهید. نمایش لینک های تبلیغاتی به گونه ای است که مشخص می کنید وقتی مثلا کلمه موبایل جستجو می شود وب سایت من با این آدرس و عنوان در معرض دید کاربر قرار می گیرد و سپس در این کار با سایر متقاضیان رقابت خواهید کرد. هر کاربری که هزینه بیشتری ارائه دهد در لینک اول قرار می گیرد و پس از آن سایر متقاضیان نمایش داده می شوند. تبلیغات گوگل بسته به کلماتی که کاربران انتخاب می کنند و حجم جستجوی یک کلمه هزینه ها را اختصاص می دهد. در واقع رقیبی برای سئو است.

 

این عدد بسته به شرایطی مانند کیفیت متن آگهی و جذابیت موضوع و نرخ کلیک متفاوت است که به آن CTR می گویند. تبلیغات که یکی از بهترین انواع تبلیغات کلیکی است برای کسب و کارهای رقابتی بسیار موثر است.

 

جذابیت تبلیغات و هدفمندی آن عاملی است که با توجه به شرایط صنعت تعیین می شود.

 

از طرفی علاوه بر موارد فوق، میزان کلیک بر روی آن تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار دارد. تقویت کننده های آمار کلیک افزونه ها یا افزونه هایی هستند که دو مورد از آنها را می توان به راحتی در ایران استفاده کرد. یکی از این دو افزونه callout است که به تبلیغ کننده امکان نوشتن 25 کاراکتر دیگر را می دهد. طبیعتا افزایش تعداد حروف تاثیر مستقیمی در بیشتر دیده شدن دارد.

 

یکی دیگر از افزونه ها سایت لینک است که به تبلیغ کننده این امکان را می دهد که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستد و البته حجم تبلیغ افزایش یافته و احتمال کلیک را افزایش می دهد.

 

مجموع امتیازی که گوگل به تبلیغ می دهد در قالب امتیاز کیفیت تعیین می شود که از 1 تا 10 رتبه بندی می شود هر چه امتیاز کیفیت بالاتر باشد هزینه هر کلیک کمتر می شود.

 

با یک روش خاص می توانید شماره تلفن ایرانی را به تبلیغات گوگل خود اضافه کنید، این روش به این صورت است که فایل اکسل مخصوص افزودن گوشی را دانلود کرده و با کد ایرانی بدون صفر آن را تکمیل کرده و آپلود می کنید.

 

تفاوت بین تبلیغات گوگل و سئو

تفاوت Google Ads و SEO تفاوت چندانی با پرداخت هزینه برای گوگل ندارد. هر کاری که برای سئو انجام می دهید، مانند: متا تگ ها، عناوین و لینک دادن مناسب به صفحه هدف در گوگل ادز باید رعایت شود. البته اگر در سئو و بهینه سازی سایت مسلط باشید و بتوانید سایت خود را در موتور جستجوی گوگل بهینه کنید، هزینه بهینه سازی کمتر از تبلیغات گوگل خواهد بود.هزینه تبلیغات گوگل را کاهش دهید

برای کاهش هزینه گوگل ادز کافی است برای هر کلمه ای که تبلیغات می خواهید یک صفحه مشخص در سایت خود تعریف کنید و آن صفحه را بهینه کنید. سعی کنید آدرس، عنوان، محتوا و متا تگ را دقیقاً با کلمه و صفحه هدف مطابقت دهید. تبلیغات گوگل باید هدفمند باشد و شما باید یک کلمه کلیدی برای وب سایت خود هدف گذاری کنید و روی آن کار کنید. هرچه صفحه فرود شما با کلمه کلیدی انتخابی شما مرتبط تر باشد، هزینه شما کمتر می شود. اما اگر کلمه ای را انتخاب کنید که مربوط به وب سایت شما نباشد، هزینه آن برای شما بسیار بالا خواهد بود. البته تعداد رقبا و هزینه ای که هر رقیب بر روی رقابت کلمات و کلمات در جستجوی گوگل تحمیل می کند می تواند بر هزینه تبلیغات گوگل تاثیر بگذارد. بودن.

 

ابزار تبلیغات گوگل

Google Keyword Planner:

 

Keyword Planner یک ابزار رایگان از Google Ads است که داده های مربوط به جستجوهایی را که در Google انجام می شود جمع آوری می کند و از آن داده ها برای کمپین های تبلیغاتی استفاده می کند. داده های برنامه ریزی کلمات کلیدی به ایجاد کلمات کلیدی جدید برای کمپین و همچنین گسترش آنها کمک می کند. این اطلاعات شامل کلمات کلیدی و ایده های گروه تبلیغات، روند حجم جستجو (میانگین جستجوهای ماهانه)، آمار تاریخی، روند کلمات کلیدی، مسابقات و مناقصه ها می باشد.

 

AdWords Express

 

Ads Express یک ویژگی برای مشاغل کوچک است که با مدیریت خودکار کلمات کلیدی و قرار دادن تبلیغات سعی در کاهش مشکلات در مدیریت تبلیغات دارد. AdWords Express قبلاً با نام Google Boost شناخته می شد. Ads Express همچنین از کسب و کارهای کوچکی که وب سایت ندارند با پشتیبانی از آنها برای هدایت مشتریان به صفحه Google Place خود پشتیبانی می کند.

ویرایشگر تبلیغات گوگل

 

Google Ads Editor نرم افزاری است که به کاربران امکان می دهد حساب کاربری گوگل ادز خود را به صورت آفلاین مدیریت کنند. با استفاده از این نرم افزار می توانید تغییرات عمده ای در تبلیغات ایجاد کنید و تبلیغات را به صورت آفلاین ویرایش کنید. Google Ads Editor یک برنامه قابل دانلود است که بدون هزینه اضافی همراه با Google Ads ارائه می شود. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا عملکرد تبلیغات خود را به صورت آفلاین مانند داشبورد مشاهده کنند. [2]

 

مدیر حساب Google Ads

 

Google Ads Manager که قبلا به عنوان My Client Center (MCC) شناخته می شد، اکنون با نام GAM شناخته می شود و به کاربران امکان می دهد چندین حساب Google Ads را از طریق یک حساب و داشبورد واحد مدیریت کنند. [3]

 

Reach Planner

 

Reach Planner ابزاری است که به کاربران امکان می دهد میزان تبلیغات ویدیویی را در YouTube و سایر سایت های ویدیویی گوگل پیش بینی کنند. [4] این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا مخاطبان خود را انتخاب کنند.