سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو

دلایل اهمیت سئو و روش های یادگیری و پیاده سازی آن چیست؟

    نظر

سئو یک مفهوم به ظاهر ساده است، اما پیچیدگی های زیادی در بیان آن وجود دارد. دانش سئو هر روز گسترده تر و عمیق تر می شود و برای درک آن نیاز به مطالعه مداوم خواهیم داشت. بازاریابی اینترنتی شامل مفاهیم و ابزارهای مختلفی است که از مهمترین آنها می توان به طراحی سایت و اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و البته بازاریابی از طریق موتورهای جستجو اشاره کرد. بهینه سازی موتورهای جستجو یا بازاریابی سئو ابزاری ایده آل و کارآمد برای کار در فضای بازاریابی آنلاین است. به همین دلیل در این مقاله از مجله w3design قصد داریم به دلایل اهمیت سئو بپردازیم.

 

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

اکثر روش های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات و بازاریابی ایمیلی تا زمانی که به طور مداوم از آنها استفاده کنید ارزشمند هستند و به محض اینکه تجارت خود را متوقف کنید با کاهش شدید یا از دست دادن کانال بازاریابی مواجه خواهید شد، اما بازاریابی محتوا و سئو برای کسب و کار. کار شما ارزش افزوده پایداری ایجاد می کند که حتی پس از توقف فعالیت های خود برای مدت طولانی برای شما سودآور خواهد بود.

 

موفقیت در سئو مستلزم زمان و تلاش زیادی است، اما دستیابی به آن بسیار پایدار خواهد بود و برای مدت طولانی به یکی از مهمترین کانال های بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به این مرحله باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم سپس مهم ترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را مرور می کنیم.

 

 

دلایل اهمیت سئو، اصلاً چرا سئو اینقدر مهم است؟

در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام می شود.

61 درصد از کسب و کارهای دنیا سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود می دانند.

به طور متوسط، 41 درصد از هزینه های بازاریابی شرکت ها به صورت آنلاین خرج می شود.

46 درصد از جستجوهای گوگل مربوط به مشاغل محلی است.

نرخ تبدیل مشتری و هزینه سئو نسبت به سایر روش ها کمتر است.

دلایل اهمیت سئو

بهترین راه یادگیری و پیاده سازی سئو چیست؟

در یک نگاه، بیش از 200 عامل مختلف توسط ربات های گوگل برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بررسی می شود. اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم، می توانیم این موارد را به 5 دسته اصلی تقسیم کنیم که عبارتند از سئو، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و تحلیل و برنامه ریزی.

 

 

1- سئو، ستون فقرات سایت شما شکننده است!

به جرات می توان گفت مهم ترین و موثرترین عامل موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو در هنگام طراحی و کدنویسی آن است. برای درک محتوای صفحه ابتدا گوگل باید به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی مستقیما به ساختار سایت شما و نحوه کدگذاری آن بستگی دارد.

 

مواردی از جمله رعایت استانداردهای HTML در هنگام کدنویسی، بهینه سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت صفحه، نشانه گذاری استاندارد (Schema) و می توان را می توان از مهمترین فاکتورهای فنی سئو دانست که بخش های مهمی از آن در کارگاه آموزشی فنی سئو بررسی و آموزش داده می شود. 2- استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و دوباره برنامه ریزی!

برای شروع به یک استراتژی روشن و دقیق نیاز داریم. استراتژی سئو ما بر اساس دانش ما از مخاطبان و تجزیه و تحلیل رقبا است. بر اساس موضوعات مورد نظر و ادبیات کاربر، عبارات هدف کلیدی را شناسایی می کنیم و با توجه به وضعیت رقبا و نقاط قوت و ضعف آنها، برنامه عملیاتی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر می گیریم.

 

 

3- تولید محتوا، ارزش آفرینی محتوا یا بازاریابی محتوا؟

پس از اینکه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتوا بررسی می شود و موضوع صفحه مشخص می شود. محتوا نویسی علاوه بر توجه به مخاطب، نیازمند شناخت کامل الگوریتم های گوگل برای بررسی و درک آن است. بسیاری از سایت ها هستند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است اما به دلیل عدم آگاهی از این الگوریتم ها در سئو موفق نمی شوند.

 

رعایت استانداردهای نوشتاری، توجه به مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی، استفاده از عبارات همتا به همتا و توصیفی، استفاده صحیح از تگ های عنوان و پاسخ به سوالات کاربران از جمله مواردی است که در تهیه آن باید مد نظر قرار دهیم. محتوا. کارگاه آموزش استراتژی سئو و تولید محتوا دقیقا برای همین منظور طراحی شده است.

 

 

4- لینک بیلدینگ، صندوق رأی برای هر سایت

کیفیت محتوا و ساختار استاندارد باعث می شود گوگل مطالب شما را به درستی درک کند، در بسیاری از پروژه های سئو سطح رقابت بالا نیست و رعایت این نکات برای رسیدن به رتبه یک گوگل کافی است، اما اگر این نکات توسط همه رعایت شود، کدام یک لیاقتش را دارد؟ مکان بهتر است؟

 

لینک بیلدینگ به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم می شود. لینک سازی داخلی به گوگل این امکان را می دهد که درک خوبی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه را در فضای اینترنت تعیین می کند. دانستن و اجرای استراتژی های لینک بیلدینگ به ما کمک می کند تا در مسابقات پیچیده تر شانس موفقیت بالایی داشته باشیم.

 

 

5- تحلیل و برنامه ریزی، سئو فرآیندی پویا و همیشه در حال تغییر است!

در مرحله آخر سعی می کنیم با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری می کنیم، نتایج 4 مرحله قبل را تحلیل کرده و استراتژی های خود را بهینه سازی کنیم. تحلیل و برنامه ریزی مرز دانش و دانش است، در این مرحله تجربه به دانش کمک می کند و دیدگاه های جدیدی را برای ما ایجاد می کند.